Batman & Robin (JRPG)
Érdekes módon a Batman-t mindig valami irodalmi alkotás-félének gondoltam, pedig nem az. Spekulatív fikció, ami érdekes módon a kommunikáció tudományának a látókörébe esik, de nem az irodalomtudományéba. Ez is egy h#lyeség, de így van. További érdekessége, hogy a szuperbűnözőket Gotham városában elmebetegként kezelik, és az Arkham Asylumban tartják fogva, elvileg. Tehát, aki a társadalom ellen tör, az a legenyhébb esetben is megalomán, veszélyes bűnöző, és kezelésre szorul. (Más kérdés, hogy nem ritkán kiderül, hogy Batman-nek is van "beütése", ez nem egyszer történet tárgya, a "Sötét Lovag" jelzője erre is utal(hat) diszkréten. Bár általában csak a szülei halálát éli újra meg újra át poszttraumatikus szindrómaként, de ezt már néha hallucinációs szintre emelve (pláne ha kap egy jókora adag cuccot), de ezt most zárjuk is itt le.
Inkább örüljünk, hogy itt van nekünk a Batman & Robin, ám ha (tű)pontosak akarnánk lenni, hozzácsaphatnánk, hogy "& Joker & Harley Quinn", a történet szerint Joker a hónapban már harmadszor szökik meg a zárkájából, ezúttal segítőket is toboroz magának. Akikre emlékszem, a teljesség igénye nélkül: Mr. Freeze, Poison Ivy, Clayface, Killer Croc, Scarecrow, bár lehet, hogy ez a teljesség igényével volt. Ezt az 5 ellenfelet kell likvidálnunk + Jokert + néha a kotnyeles Harley Quinnt, így tehát megvan a 7, ami a leírásban szerepel. A fáma szerint a játék 10 nap alatt íródott 2010 június 11 és június 21 között, de mindig újabb és újabb pótlások és javítások jöttek hozzá, pl. 2011 januárjában, és 2014-ben is, kétszer. Szóval az a 10 nap nem 10 nap volt, de ne bolygassuk meg a hagyományos mendemondát ennyire.
Tehát maga a játék a már elszökött szupergonosz és elmebeteg bűnözők begyűjtésére koncentrál, a Denevérbarlangból indulunk, és egy képernyőn keresztül választjuk ki, melyiküket szeretnének levadászni. Teljesen ránk van bízva, milyen sorrendben haladunk, Alfréd segítségével a közben kapott pontokért gyógyító tárgyakat készíthetünk, vagy választhatunk a Denevérbarlang kosztümjei, és övről indítható fegyverei közül, amik a bumeráng változatos formáit képviselik, bár én nem igazán használtam őket a játék során. A szuperbűnözőket a rájuk jellemző környezetben, kisebb-nagyobb kergetőzés után (remélhetőleg) sikerül elkapnunk, és ezzel vége is lenne a játéknak, ha ezután nem bújhatnánk egy újítás segítségével Joker és Harley Quinn bőrébe, lejátszva az előzményeket, azaz a sikeres szabadulást és szabadítást.
Ez már egy teljesen más taktikát igénylő, igazi labirintus-játék, megszökni a kóterből, néha eléggé fárasztó megoldások árán sikerül csak kiszabadulni (ami, mint tudjuk, teljesen felesleges, mert Batman már rég összegyűjtötte a díszes társaságot). De akkor is, divat ma Joker bőrébe bújni Jokerrel azonosulni, legjobb példa erre a Joker film, aminek folytatást is terveznek, és kisebb kultusz övezi a filmet a mai napig, és a kék hajú animés gyerekeket egy időben fel is váltották a zöld hajú Joker-frizurás kis lázadók, akik egy elmebeteg tömeggyilkost éltettek, valamilyen érthetetlen okból. Valami ellen lázadni kell, ha más nem, Batman ellen, hiszen szinte véletlen, kiből lesz szuperhős vagy szupergonosz, a különbség nüansznyi mai világunkban.
Írhattam volna kereskedelmi játékokról is, úgymint Batman - Arkham Asylum vagy Batman - Arkham Knight, de az elsőről részben írtam is már a megboldogult Skizofrénia undergroundon, a másodikat pedig még nem játszottam végig... Így marad ez a JRPG, ami annyit jelent, hogy japán stílusú szerepjáték, és egy ősrégi műfaj, míg a többi említett játék real-time akció-kaland... Hát, lehet, azokról is írok valamit, bár, úgy tűnik, nem mindenkiben idéz(nek) fel jó emlékeket ezen játékok...